23oC Pogoda
Przejdź do treści Idź do góry

Jak zachowywać się w spa?

Poprzednia strona

 

świeczki oraz kwiaty w spa

Wizyta w SPA to nie tylko sposób na relaks i regenerację, ale także okazja do zanurzenia się w atmosferze harmonii i dobrego samopoczucia. Aby jednak w pełni skorzystać z dobrodziejstw strefy wellness i nie zakłócić komfortu innych gości, warto poznać kilka podstawowych zasad savoir-vivre’u obowiązujących w takich miejscach.

Cisza, spokój i dyskrecja – podstawa atmosfery w SPA

SPA to przestrzeń, w której króluje relaks, dlatego podstawową zasadą jest zachowanie ciszy lub mówienie półgłosem. W strefach relaksu, saunach, gabinetach zabiegowych czy jacuzzi unikaj rozmów telefonicznych, głośnego śmiechu i wszelkich zachowań mogących zakłócić spokój innych gości. Wyłącz lub wycisz telefon – wiele obiektów wprowadza zasadę „no phone zone”, by każdy mógł w pełni się odprężyć. To także czas, kiedy warto wsłuchać się w siebie, skupić na oddechu i wrażeniach płynących z zabiegów, zamiast na świecie zewnętrznym. Utrzymywanie spokojnej atmosfery to wyraz szacunku dla siebie i innych, a także klucz do pełnego wypoczynku.

Higiena, punktualność i odpowiedni strój

Przed wejściem do SPA warto zadbać o higienę – szybki prysznic nie tylko odświeża ciało, ale też przygotowuje je do zabiegów i kąpieli wodnych. Obowiązkowym elementem wyposażenia są klapki, ręcznik i kostium kąpielowy – choć w niektórych strefach (np. saunarium) może obowiązywać strój tekstylny lub nagość, zależnie od lokalnych zwyczajów. Warto wcześniej zapoznać się z regulaminem obiektu. Punktualność również ma ogromne znaczenie – spóźnienie na zabieg skraca czas jego trwania, a może nawet skutkować jego anulowaniem. Warto pojawić się kilka minut wcześniej, by w spokoju przebrać się i wyciszyć. Nasz personel zawsze chętnie udzieli informacji i pomoże poczuć się pewnie – nawet jeśli to Twoja pierwsza wizyta w strefie wellness.

Szacunek dla przestrzeni i personelu

Każde SPA to miejsce o szczególnej kulturze – czystość i porządek to zasady, których powinniśmy przestrzegać wspólnie. Po zakończeniu zabiegów czy korzystaniu z leżaków warto zostawić po sobie porządek – odłożyć ręcznik, nie rozlewać napojów, nie zostawiać prywatnych rzeczy w ogólnodostępnych miejscach. Podczas zabiegów zachowaj otwartość na komunikację z terapeutą – warto zgłaszać, jeśli coś jest niekomfortowe, za zimne, za ciepłe czy zbyt intensywne. Pamiętajmy też, że każda osoba pracująca w SPA to profesjonalista, który dba o nasze dobro – szacunek i uprzejmość wobec personelu to standard budujący wzajemne zaufanie. Jeśli poszukujesz wyjątkowego hotelu ze SPA na Mazowszu, zapraszamy do Talaria Resort & SPA, gdzie każda wizyta staje się pełnym odprężenia rytuałem, realizowanym z troską o każdy detal i Twoją prywatność. Dbamy o Twój komfort od pierwszej chwili pobytu.

Newsletter

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez CENTRUM INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Stanisława Staszica, 05-800, Pruszków , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane